sobota, 7 lutego 2009

Messa Śpiewa


Autor: Krzysztof Kleszcz

Witold Adam Rosołowski (pseudonim MESSA albo MESSALIN NAGIETKA) nagrał piosenki do moich tekstów. To coś niezwykłego, jak wiersze dzięki dobrej melodii - zaczynają żyć innym życiem.
Pamiętam jak przysłał mi mejlem pierwsze mp3 do piosenki "Małe piwo". Od niej się zaczęło. Ostatnią frazę "Gorzkie morze, ja się położę na plecach, na tobie" śpiewała z uwielbieniem moja chrześnica Hania. No i, rzecz jasna, ja śpiewałem podeskcytowany!

Witold przerobił na piosenki moje wiersze: Proszę, Meteoryt, Widok z okna, Rejs, Latanie, Dziad, Krakatau, Do ciebie, siebie, Sprzątanie, Uzdrowiciel, Ratownik.
Kilka kawałków w tej chwili bierze udział w czymś w rodzaju głosowania (liczy się ilość odsłuchań) na portalu wywrota.pl

Rozmawialiśmy chwilę na gg:
W: Twoje wiersze są łatwe do nucenia, mam taki skos w tym kierunku, sam zauważyłeś.
KK: Wiem, że skomponowałeś i nagrałeś około 400 różnych piosenek, ja słyszałem zaledwie kilkanaście (w tym większość moich). Czy wg Ciebie moje się czymś wyróżniają?
W: Niektóre brzmiały mi w głowie jak hity.
KK:Które najbardziej?
W: Nie wyróżniam, ale Dziad i Widok wciąż chodzą mi od ucha do ucha
KK: Czyje teksty jeszcze przerobiłeś na piosenki?
W: Tuwima - około 40 tekstów, Bogdana Zdanowicza, Marka Dunata, Izabeli Fietkiewicz-Paszek... tych nazwisk jest ogrom!

KK: Wklejam odnośniki do Widoku z okna, Ratownika, Dziada. Na początek. Wkrótce wkleję też Meteoryt.
WR:Ok. Zapraszam do słuchania.

WIDOK Z OKNA:

http://www.wywrota.pl/db/mp3/860_widok_witold_adam_rosolowski.html

RATOWNIK:

http://www.wywrota.pl/db/mp3/838_ratownik_witold_adam_rosolowski.html

DZIAD:

http://www.wywrota.pl/db/mp3/855_dziad_witold_adam_rosolowski.html

METEORYT

http://www.wywrota.pl/db/mp3/861_meteoryt_witold_adam_rosolowski.html

Witold Adam Rosołowski - urodzony w Przasnyszu w 1966 roku.Z wykształcenia fizyk. Mieszka z żoną Joanną, córką Martynką i synem Błażejem w Ciechanowie. Poeta, bard i kompozytor. Autor kilku poetyckich książek: "Abbozzo" (Przasnysz 1996), "Ballady, pieśni i inne wiersze"
(Kraków, 2004), "Messkłady słoneczne" (Ciechanów, 2005), zeszytu literackiego "Senności" (Przasnysz, 2005); jego wiersze drukowano także w kilku almanachach ("Na receptę", "Młodzieńczy oddech", "Pokolenia", "Poeci z sieci", "Wiersze dla ludzi") i w literackiej prasie, m.in. w "Poezji dzisiaj", kwartalniku "Łabudź", w "Ciechanowskich Zeszytach Literackich".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz