niedziela, 30 sierpnia 2009

Manifestacje



Autor: Piotr Gajda

Po raz kolejny w W-wie odbędą się Manifestacje Poetyckie, w tym roku zaplanowane na pierwszy weekend września. Gdyby nie nawał obowiązków zawodowych uczestniczyłbym w nich po raz trzeci. Szkoda, że dotąd bywałem na Manifestacjach wyłącznie w roli widza, czytelnika, obserwatora, nigdy jako autor (chociaż moje teksty „wisiały” tam w różnych mniej lub bardziej dziwnych miejscach). Ale bez względu na okoliczności, to niepowtarzalna okazja spotkania wielu interesujących poetów w takiej ilości w jednym miejscu i czasie. To tam poznałem Darka Adamowskiego, Krzyśka Bąka, Kubę Przybyłowskiego, Przemka Witkowskiego, Julkę Szychowiak, Piotra Kuśmirka i wiele innych fantastycznych postaci. To tam wymyśliłem tytuł mojego debiutu inspirując się miejscem noclegu. Tam niedosypiałem odbywając całonocne „nocne Polaków rozmowy”, ładowałem poetyckie akumulatory, stamtąd powracałem do domu pomięty, ale usatysfakcjonowany. Poziom manifestacji zawsze bywał różny, miał swoje wzloty i upadki, epatował symboliką; miejsce tych zeszłorocznych, wejście od podwórza „wypasionego” hotelu „Sheraton”, jakbyś szedł po węgiel do komórki, i jeszcze ten pusty basen…oto jest miejsce polskiej poezji współczesnej – festiwal wiersza i piwa. Ale miał i wzniosłe momenty, z których najważniejszy jest ten…że w ogóle są!!!

Z tego co wiem do W-wy wybiera się Przemek Owczarek - może natraficie na numer „Arterii” z dołączonym do niego „Hostelem”. Nie powstałby on (a przynajmniej nie w takiej formie), gdyby nie manifestacje właśnie. Świętujcie, bawcie się, piszcie wiersze – myślami będę z Wami!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz