poniedziałek, 25 stycznia 2010

Wina, wina, wina dajcie


Tadeusz Dąbrowski

Autor: Krzysztof Kleszcz

W piątek 29.stycznia o godz. 18.00 w Łódzkim Domu Kultury odbędzie się kolejny (41!) Turniej Jednego Wiersza " O Puchar Wina".
Do konkursu mam szczególny sentyment, bowiem ten sprzed 4 lat był dla mnie szczęśliwy. Jurorzy, wśród których był m.in. Bohdan Zadura - poeta, który niedawno odebrał Nagrodę im. Czechowicza, nagrodzili mój wiersz pt. "Pod klepsydrą". Rok później, gdy jednym z jurorów był Jacek Dehnel, zająłem drugie miejsce za "Meteoryt" (wygrał Piotr Macierzyński), a w zeszłym roku trzecie (tutaj -> relacja).

W tym roku jednym z jurorów będzie Tadeusz Dąbrowski, którego wieczór autorski odbędzie się przed turniejem. Jego książkę "Czarny kwadrat" recenzowałem na blogu (link).
Turniej Jednego Wiersza ma proste zasady: trzeba przeczytać niepublikowany i nienagradzany w innych konkursach literackich utwor poetycki oraz złożyć maszynopis u jury. Tematyka i forma utworów dowolna. Przewidziane są nagrody pieniężne, a dla zwycięzcy czeka tytułowy puchar wina.
W jury zasiądzie także łódzki poeta Wojciech Kądziela (zwycięzca turnieju w 2008 roku) oraz pracownik naukowy UŁ dr Tomasz Cieślak z Katedry Literatury XX i XXI wieku. Całość poprowadzi Piotr Grobliński.

19.01.2006r. : Puchar z rąk Bohdana Zadury


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz